Baby Journey 2020 | Mommy officially pass the First trimester !

Alhamdullilah .

great experince Allah S.W.T gaves to me . being a mother . i never expected . its was this year . but much of grateful. 3month already .

First Trimester experience 

Lain orang lain ragam nya. Sepanjang First Trimester mia ada mengalami loya , muntah , hilang selera makan , letih , penat nak tido dan baring je sepanjang masa . Tetapi .. dalam skala 1 ke 10 , mia rate diri mia 4 / 10 . sebab takdelah sampai terlalu kerap sampai tal larat bangun . mia masih larat ke tempat kerja , masih larat memasak dan byk lagi . cuma kerja rumah 90% suami yang tolong buatkan sbb dia mmg tak bg buat ape2 . alhamdullilah dapat suami concern . dia mmg jaga mia dan kandungan dengan baik . Anak ni mmg dah lama dia nanti kan ... semoga mia dan baby sihat sehingga selamat dilahirkan . amin ...


Hamil Baby Girl 

Rata2 yang mia jumpa selepas mia hamil , cakap mia hamil anak perempuan ! hahaha . dari cara mia , alahan mia .. itulah yang orang sampai kan . paling obvious orang kata mia selekeh sebab anak dah amik seri ibu nya ! hehehe . Actually lelaki or perempuan takde masalah besar pun . sebab suami kata JANJI ada anak , anak sihat sempurna fizikal , mental , wajah yang cantik dan menenangkan . semoga anak jadi anak yg soleh dan solehah . . tiada nikmat lain yang menandingi ini. agree sangat . tp kalau gegirl rasanya mmg fancy la baju anak mommy !!! 

TAPI , mia baru 3 month . belom boleh tengok jantina . so jantinanya adalah ... Jeng jeng jeng !


Persiapan 

Untuk baby , masih belom ada persiapan . untuk mommy , daddy dah belikan bantal Ushape idaman mommy !


Doa Untuk Semua 

Andai kata mom wanna be baca ni . mia ada nak share pengalaman . ketahuilah , mia pun menunggu agak lama . 1 tahun 7 bulan . untuk suami , jadilah Suami yang memahami . jadilah suami yang supportive . jadilah suami yang penyabar . suami yang bertanggungjawab . jangan sesekali biar isteri menanggung tekanan soalan anak . Mia dikelilingi environment keluarga baik sendiri mahu mentua yang sangat supportive , angat memahami . salutilah diri korang dengan environment yang baik . mia dalam keadaan stress sebab terlalu berharap , sedangkan bukan waktu yang sesuai . mia tak miss cek UPT sedangkan benda tu yang buat kita down yg teramat sangat . sehingga sebulan sebelom mia hamil , mia lewat period 7 hari ( was the longest time ) tp masih tak ada rezeki . 

bila mia ke langkawi , mia release tension . siked pun tak pikir pasal anak . hanya tumpu suami tumpu keseronokan .

betul . stress free is the best .

sampai waktunya , akan ada rezeki terselit , tp jangan pernah pertikaikan apa yang berlaku . kenapa tadek anak lagi ? sejujurnya Allah tahu apa yang terbaik . Mia tadek rezeki anak awal perkahwinan , tp mia dan suami dilimpahkan rezeki lain , sempat siapkan rumah fully furnish . sempat berjalan byk tempat . seronok sangat . skrg dah tibe masa berehat pulak sebab Allah beri rezeki dan amanah paling besar.

percayalah , selagi kita wanita ada rahim , kita berupaya mengandung walaubagaimanapun cara nya . 

apa pun utk yang TTC .. TERUSKAN , JANGAN GIVE UP !


lOVE , 
mommy TTC 

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia