#ladybat beraya | 2015

Hai semua. Memandangkan minggu kedua raya hubs dah dtg beraya rumah gua . this time its my turns pergi beraya rumah dia. But a little bit late. Sbb by dah amik lambat so sempat lah sediakan nutella brownies tok hubs.asik buat kek batik aje.

So nak tau resepi ??


👉nutella
👉telur
👉 tepung


Cara cara :

1 1 / 4 nutella tambah dengan 1/2 tepung dan 2 bijik telur. Gaul kan hingga sebati dan letak dalam loyang.


Bakar 15 minit 350° c


Dalam kereta by dah makan , kata nya mcm coklat mahal. Hahahhaha. Mahal lah yunk pkai nutella kot. Cuma a bit keras mybe tepung lebih kot and i tak bakar 350°c i cuma bakar 250°c.....

Sorry hubs tercekik. Hehehe


' oven gua sampai 250°c je kot ! '



Im suppose to go earlier , tp disebabkan along takde di rumah, gua cancelkan sbb no place nak tido. Hubs mmg ajak tido kat rumah. Tp kami ni tak ada apa apa relationship lagi jadi segan lah pulak.


So, mula sampai je, ibu dah ckap kenapa tak mai awal. Alasan sama spt di atas. Hahaha. Maaf ibu.


Akak pulak, sambil salam damakinrp nak buli.. Aish nak buli apa lah pulak ni, gua dah cuak. Jgn suh masak rendang. Gua tak hebat. hahaha. Rupanya akak nak suh buat kek batik. Lahhh. Buat suspen je. So gua dgn akak pun meeting, akak g beli barang.


Siap je pekena laksa kaw ibu, gua pun mula beraksi kat dapur org. Weh awkward.

Gua buat la kek dengan gigih nya.. Ceh mcm lag susah sgt. Hahahahahah.


Dapur by dr ruang tamu dah
Boleh nampak. Gua rasa mcm masak depan org ramai plak. Segan overload weh.


Buat jela cam biasa sampai siap. Akak tambah chestnut. Kalau ada badam lg sedap.. coklat dah siap masak , kemain lagi naik bau sampai satu rumah boleh bau. that time ada childhood fwen by tgh beraya. adek cimie and anak jiran by dah mula attract to chocolate smell. gua pun rasa nak ngap je. hahahaha.


biasa lah perempuan kalau masuk dapur mmg berborak, ada soalan.

'kenapa biskut aku rangup, kalau lain biskut lembik?'

lahai, aku mmg tak dapat jawap. ini resepi yang gua belaja dr sekolah lagi. mmg tak ubah. alhamdullilah, ibu pun dok cerita biskut gua buat rangup sampai jiran by pergi tgk cane cara gua buat. maybe sebab gua tak gaul biskot atas api. rasa sbb tu.


so, dah setel. tangan pun dah rasa sengal sengal gaul coklat atas api.  macam sado sebelah. hahhaha. hari pun makin malam and aku pun mula mengantok. makin malam makin rancak hubs borak pasal vape. aku tgk dia dok layan vape pastu terbatok2. hahhaha betul cakap ibu. by kalau isap vape batuk. Alhamdullilah by bukan jenis yang tegar.


dalam pukul 12 baru balik, ahhh mata dah rabak. gua dgn by dalam kereta berganti ganti menguap.itu jelah story kali ni.


XOXO.
Mia


curi pic by tgh sibuk tgk moto gp. 
rokok elektrik. Hehehe


















Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia