CIK MIA STORY | KONVOKESYEN POLITEKNIK UNGKU OMAR KE-44

'Angah:  kak, kejut aku nanti.  Nak tido 10 minit '


Aku: okey. Kau tido lah. 


Lepas 10 minit, bila gua dah siap packing barang bagai, angah pulak tanak bangun.  Dr 10 minit jadi 10 jam. Patut gerak malam, tak jadi. Pukul 5 baru gerak dari kl ke pahang. Tujuan nya nak amik emak abah dan adik nak bawak ke ipoh.

Alhamdulilah. Minor jem di kawasan kuala pilah. Tepat pukul 8 pagi, gua dah sampai rumah. Lega nya Tuhan je tahu
 Sampai je rumah bila dah jumpa emak abah mata mmg tak boleh lelap lah kan.. siap2 sarapan, gua terus bersiap. Biasalah perempuan. Time nak bersiap lah time tu la gua jakun tgk si oyen (kucing emak) main dengan getah. Ahhhh punca lah oyen ni. Hahaha

So sebelum abah bebel baik gua bersiap and around 10 am we ols gerak ke ipoh. Perjalanan biasa je cuma jem kat kawasan kl. 

bila tghari, perut pun mula lah mintak kaki . Eh, mintak di isi. Hahaha.mak decide berhenti di kawasan rekreasi di ulu bendul n makan tghari di situ. Ahh , emak kan. Siap masak lagi dr rumah. Mmg feel lah. Kua rumah pun masih dapat masak masakan emak. Mmg thumbs up lah! 

Matahari makin lama makin tgk atas kepada, we ols teruskan perjalanan sampai ke rnr tapah. that time la nak beli buah jeruk jambu yg fames tuuu. gua hairan jgak . Jambu tu boleh jadi manis n warna warni.org yg selalu pergi ke arah utara mesti tahu punya jeruk jambu ni.


Dah puas rehat, weols dah tanak tggu lagi . Masing nak tilam je. hubs awal awal.dah setelkan homestay atas bantuan linda. (Sepupu bf) Bila dah sampai, sepupu dia tak balik kerja so gua bawa family jalan kat area tambun (sampai the haven condo) then patah balik. Nak g Giant kata nya. Tp gua mak n angah nampak satu salon yg 'wow murahnya cuci rambut rm9'??????  gua apa lg ajak mak n angah gie. 



Ada yang murah jangan pergi yg mahal. Untuk cuci rambut mmg best la. Rm 9 dan gua rasa sgt berbaloi berbanding kl. Rm20 and up just for wash!  

Lepas dah puas bersalon, we ols balik lah.  Linda pun siap sempat amik izzah lagi tau. Hahahaha.punya lama bersalon. 







Rupanya homestay yg gua sewa tu dekat je dengan umah macik hubs. So senang lah if ada apa apa. Bukak pintu je dah dapat. 

Rumah dia mmg superbest.  Mmg highly recommended kalau sesiapa nak sewa. Rumah teres satu tingkat mempunyai 3 bilik tido. Master bedroom included aircond water heater dan 1 bilik mandi. Bilik second pun not good. Ada kipas katil queen. Bilik last kipas n katil bujang.

Rumah tu ada kelengkapan memasak yg cukup. Mmg boleh memasak. 
dapur elektrik mesin basuh . Mmg puas hati lah. Serious.

Disebabkan sampai pun dah malam gua acu dan mashu cri makan lepas makan kebabom tido. Hehehehehe.



DAY 2 √

AHHHH, AIRCOND NI MMG PUNCA TAU.puncaa gua bangun lambat. Pagi ni 2/8/15 gua kene attend raptai untuk konvo. ikut hati mmg malas weh. Tp kalau tak attend tak boleh macuk dewan. 

selfie dulu depan rumah.


Haaa. Ni lah homestay tu. Cantik kan? Ehh mmg eksaited gila nak g poli jumpa kawan kawan tau. Yg lama tak jumpa kawan mesti faham.

Orang pertama yang gua jumpa is si kecik farahhhhh. Then nampak amy and imran.  Then nampak ex skandal. HAhahahahahahahahahahahahahahahahaaahaa. gua tak tgur pun. Malas la. Masing2 ada life sendiri kan.

So tggu si erin tak sesampai gua pun daftar dulu. Semua di arah masuk kedalam dewan. gua dah pusing seat kosong tadek. Bila dia bg naik ke tingkat atas, gua pun pergilah bersama sekelompok budak kelas gua naik tgkat atas. Cun la. Kat atas ni boleh selfie dgn member2. Hahaha.









Ada byk lagi tapi  gua la yg tak lalu nak masukkan. HAhahha.





Ramai nyaaaaa. Imma so eksaited weh. HaHahhha.

Dalam taklimat ni ada diperkenalkan sistem RFID.  SATU sistem yg guna kad je boleh detect nama kau tayah la si MC nak announce nama tayah lah kau nak beratur ikot nama lagi. Cuma orang pertama dan terakhir je yg kene ikut susunan. Mudah bukan?

So gua pun dah menguap, gua ajak derang semua g keluar sbb gua tak amik jubah lagi. mmg risau kalau tadek saiz. Tanak Pkai jubah besar. 


yay nasib ada saiz lagi tauuu. 😉

So sis kat situ jgak laaaa gua melaram.  EHhhh kisah apa weh.  Aku bayar . Hahaaha.








Hahaha. Ni boleh dikategorikan prekonvo part one. Dah letih gua call everybody semua senyap. So gua decided call wahidah sbb nak mtk tlg dia hantar. Alang2 dah keluar skli weols layan lah nasi vanggey hahahaha.  Ni pest time tau. Dulu pernah makan nasi ganja je. HAhahaha.


Mmg sedap. Highly recommended to sesiapa yg nak jalan jalan cari makan kat ipoh. Murah sedap. 



So sempat la berselfish dan makan makan dengan kawan kawan. Puas makan teman atin n kak mi cari hotel. Lepastu gua balik. Emak pulak memasak so tlg mak masak siked2. I mmg dah kenyang. SO tak makan. Ptg siked by pun sampai . Tp dia singgah jumpa pah dulu. Ptg baru dtg umah makan kat umah plak. 


Lepas by siap makan bg by rehat then gua ajak b g buat rambut. Katanya nak curl. So buat temporary curl.








Masa tgh curl ni mak tggal i. Derang g gunung lang dulu. CIss. So i by and along pergi lewat tp nak dekat senja dah.. 

Sempat photoshoot. Tp tengah2 photoshoot terjumpa dak erin. Sooo ber friend photoshoot lah.  HAhahahaahaha.

Hari pun dah malam,  by pun dah letih. Semua dah letih.  ABah pun dah ajak balik hujan pun mencemburui. So kami pun balik. 


Malam tu plak by dtg umah bawak kek izah buat . Kek kukus. Tak sia kau blaja kulinari dik. Hehehe.

So ,i teman by pergi hantar izzah. Adek dia saje nak berjalan.


BY bawak bunbun izah dr kl tau. HaHahaahahaha. Bapak besaq. KalAh cikted n yumiko.



SEbelum gerak selfie dulu. Bye dik. Belajar rajin2 yeye. Then saje lah nak mengimbau kenangau kau dan aku takkan terhabis duri ranjau dalam bercinta lumrah duniaaaaaaaa. Cayang menyayang.. cinta di kenang. Perasaan menjadi rinduuuuuu. Uwooooohh...



Aku bet semua menyanyi.  Tol tak?

Meuheheheeeehehe.



Lepak ktm ipoh je lah.. tgh lepak by teringin nak teh tarik. SO i ajak by balik minum kat umah jelaaa. HAhahahaahahaha.

SO lepak lah kat umah sampai lah terdengar suara org bg salam. Umah nya opah panggil sbb nak panggil by balik. Mmg by ckap nak tido umah pah. ABah plak dok ajak by tido umah skali. I?  Tak de lah tacing.  Ikut la mana mana dia selesa. Lg pun umah aku mmg kosong . Cuma ada family i je


Selamat malam! 




DAY 3...



Kring krung kring krunh loceng i. HAduhhhhh mata berat tp terpaksa bangun pg pagi.  Sbb kene kumpul jam 745. Tp biasa lah melayu. Kol 8 baru i sampai. HeHeheh.


Paling tak suka bila lost tgh org ramai. Phewwww. MAna tah kawan i. Bila selam beberapa minit baru jumpa. Hehe

#politeknikungkuomar #konvokesyenpoliteknikungkuomarke44 #alumnipuo #miasteadybruh #sisdahkonvo #orangkuadsis #makabahsaya #tb #campakbelakangjauhjauh


Tetibe ada hashtag bagai. HaHahaahahaa


this a few photo yg sempat di snap sebelom i ask my bruh pegang handbag. No handbag are allowed in hall.

Pabila semua dah sedia, weols bergerak masuk kedalam dewan ikut susunan.alhamduillah i dapat duduk dgn budak klas. Erm. Mmg selfie lah kerja la. Mujur i tak bawak hp. KAlau bawak mmg tak tahu nak letak mana. Hehe.

Ada kawan2 yg bawak and they asked my boy-friend put in their pocket. Oh my!  Kenapa i tak terfikir?? 


Majlis bermula ketibaab Vvip Dato Mary Yap Kain Ching,  timbalan menteri pendidikan tinggi dan seterus nya dengan tayangan video dan di mulakan dengan sesi disember. 

SO,  i tgk la kawan2 naik pentas berkonvo.  Selesai sesi disember, ada tayangan video dan diteruskan dengan sesi JUN ...

Haaaa, yg paling cuak ialah, sistem RFID.  NAK TAU TAK KENAPA? sebab sistem ni detect maklumat dr kad kita ( KAD DI LEKAT PADA BAHU KANAN DALAM JUBAH) then kemera trus snap. Kalau muka kau tgh panik cuak tunduk dongak nasib la. Ahahaha. Aku pun tak tahu apa gaya muka aku. Hahahahhahaha. Tp mak kata okey.

WEHH, belajar 3 tahun naik pentas 9 saat je. Hahahah. Tapi rasa berbaloi sgt. I mmg bukan budak pandai. Dekan ke apa. I biasa je.


So, abis je semua i terus cari mak. Senang je. I cari kat toilet n tantara...!  Emak mmg kat toilet. Hehehe.

I tak nak buang masa trus bergambar dengan mak abah. Then dengan kawan2.

* tggu pic konvo nt*


Time nak pulang jubah semua okay, bila nak amik sijil dan transkrip...  i ada masalah sbb transkrip takde. I dapat sijil je. Bila refer kat unit exam, mereka takut i dah pernah amik.  I mmg tak penah amik. Dia suh tggu tp i punya mulut nak menyumpah dah. Dia egt i dtg dekat2 ke?  Petang tu dah nak balik kl sebab selasa kerja. Bab yg ni PUO MMG FAIL.  SYSTEM PTUT IMPROVE. SBB YOU BUKAN POLI CIKAI. BE PROFESSIONAL LAH.

I KECEWA DTG JAUH2 BENDA TAK LENGKAP. 


they said they will inform me in 3 days. So i pun balik singgah makan dan terus balik umah.  Ptg tu sempat i tido sampai crem kaki. HAhahaa. Punya la sejuk.


Dalam pukul 4 lebih time i mandi by dtg rumah jemput kami sekeluarga singgah rimah cikna (his aunt) . So kami pun 'beraya' sekejap sebelum balik ke kl. 


Itu je la.kejadian yg berlaku. I wanna wish big thankyou to my family my acu n mashu along's bf and mine too sbb dtg masa konvo. Terharu ahhhh 😂😂😂😂😂😂 



'Kejayaan ini kakak dedicated to emak abah. Kakak tau both of you must be proud, kalau dulu dulu abah marah kakak merayap katanya ukur jalan, kakak dah merasa ukur jalan. Alhamdullilah abah emak, kakak dah terlibat dengan pembinaan sebuah hospital di kuala lumpur. Ini semua berkat doa abah emak. Teruskan lah menyokong kakak sbb kakak nothing without you' 


'Kepada adik beradik sedara semua, sokongan ada amat saia hargai. Terimakasih kerana ada di saat susah senang saia. ' 

' kepada kawan kawan, tanpe korang i takkan dapat diploma ni. Big thanks to all of you. semoga persahabatan kita kekal. ME love you muchos'

'Kepada lecture, ucapan terima kasih i ucapkan.  Tnpa anda,  saya tak mungkin berada di pentas ini. Harini ini ' 

'Kepada babat,
Thankyou help me a lot when i m in ipoh, thankyou for visiting me and always be at my back. I dont know how to repay,  sayang harap pencapaian sayang jadi part of kebanggaan by.'




XOXO,
MIA

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia