Mia's raya story #miaraya2015

Assalamualaikum reader semua.

Harini genap syawal  ke lima. And gua pun dah start balik keyel sebab besok dah kerja.
BElum sampai rumah pun bos dah tanya bila masuk kerja. Hehehe. Sabaq la bos. CEk tau la tak boleh cuti lama.

So tahun ni mcm biasa beraya sememangnya belah emak dulu then baru belah abah. MAlam rabu mmg kami semua dah cabut balik umah mak kat pahang.

Rancangan awal nak balik kg mak hari khamis. Konon nak balik pg at last balik petang jgak. Sbb sibuk nak singgah uptown dekat depan pasaraya TF di bandar jerantut. SO berbuka pun di sana.




So persiapan raya gua mmg simple aje. Cuma beli baju raya #rossadeluxekurung dr @scarffeya. Abang adik n abah gua baju dari NabilAhmadbyJakel, adik ika koleksi baju kurung upinipin dr Jakel, angah pulak jubah dr @DwiSofea,  emak pun jubah tp tak engat butik mana. HaHahahahha.  Along pun baju kurung diandra @Scarffeya.


TEMA?  
Tahun ni tema emak yang pilih so amik kaler pink. Gigih adik n abang aku pkai baju melayu pink. Tp seriously sgt cantik.

Juadah pagi raya tak lengkap kalau tiada rendang. My mom masak rendang daging ayam masak merah nasi hujan panas. Nenek gua plak masak laksa. Ish kalau by ada ni mmg tak lepas lah laksa tu. Hehe

Pagi raya je gua rasa dekat 1 jam sesi bergambar dan berselfie. Penuh memori weh. HAhaha.

Sesi bermaafan tu wajib di pagi raya. Bermula dr atuk mak abah pacik dan macik then kepada kami yg bergelar cucucute. Kahkahkah













Ini jelah pic raya yang sempat gua rembat guna hp gua. Eh tak abis lagi tau. Tgk bawah plakk





Thank a lot to @scarffeya. Cantik gilos design ni. Sekali tgk dah tertarik tau.

SERIOUSLY.

RAya kedua tadek merancang nak singgah mana mana umah sedara so gua choose outfit yg simple tp sopan. Hiks






RAya ketiga plak gua menuju ke selatan, kampung belah abah yg terletak di muar johor.



Sampai je umah atuk riuh rumah dengan family tok long ramai mmg mcm pasar malam.

Dah puas borak baru lah tau sedara mara area kl ada.  KAhkahkah. Kalau tak mmg tak tahum yg jadi lecture ada yg jadi polis ada. McM mcm. HEee


dalam keluarga belah johor, kami je dagu terbelah #gengdaguterbelah 




haaa ramaikan.  Tu baru belah atuk long. KaLau belah atok gua pun boleh tahan ramai. KalAu nak wat kenduri tu senang  la. Byk tangan.
hehehee.

ALang alang balik johor gua teringin la nak bergambar dekat crown johor tuu. So sebelom balik aku n sibling mencari la crown tu.

KAtanya depan Wetex muar. HAlamak, muar ni jarang sekali gua pergi. NAsib ada encik Waze. HEhehehe

Bila dah jumpa crown mmg bergambar jela.  HEhehe cik mia pulak kan. Mmg gila bergambaq.





Letih jgak nak menaip sebenarnya. HAhaha. Chuols tgk pic je boleh dak?

NAk di jadikan cerita raya tahun ni mmg happy sebab beraya bersama family. Yg tak best nya sbb pokai. Hahahhahaha.

AL maklum lah 2 minggu lagi dah nak konvo. So byk duit nak guna.

So, sebelum gerak balik rumah sendiri sempat singgah bukit gambir beli barang. Org beli barang kita posing lah. Hehehee.




Sebenarnya ada lagi pic tapi tak lalu nak masukkan semua skali. Karang ada yg meluat sampai muntah pink pulakkan.


Eh kejap2 . Tahun ni sis makan lemang tauuu. Waaa padahal lemang lah paling sis pedap sekali. Hahahaha.

Jadi sis telah berjayooo menangi ke-elergik-kan sis pada lemang. Kahkahkah #kipidap.

SO itu jela raya sis. MAsih belum sempat beraya di rumah sendiri. Herm InShaaAllah. Ada rezeki nt.



NaNti sis update cerita lain pulak. Bye.



Xoxo,
Mia






Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia