resepi mudah : homemade bread pizza

Assalamualaikum semua,
Harini tadek niat nak buat ketuk-ketuk ramadhan.cuma gua nak share resepi malaihhh tp mau. HAhaha
Gua memang dr opis td tekak ni dah meroyan nak makan pizza. Egt nak beli yg segara, balik bakaq teruihh. Tp hari ni mood nak masak tu sangad tinggi dalam diri ini. Ceh !


Dah , tayah panjang cerita . Jom start !


Bahan2 ;

1) roti
2) sos tomato
3) hot dog (i guna hot dog cheese potong kecik2)
4) lada benggala ( potong dadu)
5) cili merah ( option,sebab i suka pedas)
6)cheese cheddar ( potong panjang2)



Cara - caranya :


Korang just susun bahan dr ikot urutan.then masuk dalam oven, yg ni aku fail siked. Sbb mula gua  panas kan oven tu dulu. 10 m / 150c.
Then masuk kan pizza. Baru ejas 7-8 minit / 150- 200c.

Tapi agak agak jgak la. Jgn sampai hangus pizza engko tuuu. Hahahaha.

Senang mudah pantas kan? YANg pasti mmg 100 % sedap and tak tipuuuuuu. Puas hati sgt.


#highly recommended tau utk semua.  Korang patut try this simple recipe tau!

ni la rupa pizza gua.  Beli kiri tu tak terpikir nak share kat blog. Belah kanan tu bila dah terpikir nak share baru buat kemas2 siked kan. Bhahahaha

bila oven dah panas baru aku sedar lupa letak lada.hahaha. aku ni kuad pedas siked. Lada benggala tu pun dah pedas tau.

my first bite 



Okay, rasa dia mmg sedap. Kalau korang buat mmg tak rugi. Hehe. So i mish chu ols selamat mencuba resepi malas gua nih.  Tata!


XOXO,
Mia.


Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia