MIA RAYA 2015 PART 2 | ENCIK BABAT DTG BERAYA

Hi, entry kali ni gua nak cerita kisah si bofen dtg beraya di rumah family gua di felda tembangau. Alhamdulillah selamat pergi dan balik.

Kami bertolak dari kuala lumpur dalam by pukul 9.30am. Singgah site sekejap amikpower bank. Gua sangka full lah sbb gua charged dr semalam (sabtu) sekali bila amik pagi ni (ahad) 25% je charge. ALahai power bank.

Kami pun teruskan perjalanan melalui jalan cepat lagi pantas: LEKAS. so masuk lekas dalam pukul 1030 am. Muka si babat mmg masam pepagi. Aku dah hafal dah perangai dia. Kalau pagi selagi tak breakfast lagi tu la muka dia tanak senyum. HAHAHA. Pelik pelik perangai. SO jumpa MCd we ols pun berhenti breakfast.. tp drive thru jelah. Haha

Dalam 11.30am kami lalu rembang panas dan kat situ mmg kg ibu angkat gua. So tgk ada kereta, gua pun buat surprise la. Bapak lama tak jumpa. Last jumpa time ayong kawen sekarang anak dah dua. HaHaha. Bak kata ayah pun, tak jumpa takpe janji jgn lupa.








Lepas puas beraya kat umah ibu ayah, terus lah gua menuju ke rumah bonda. ACeyyy. Dalam sejam je dr rembang panas by dah berjaya sampai ke rumah.
Sampai pun dah tengahari, aku  pun sinsing lengan baju trun dapur. KalAu time raya ni mmg tadek #teammelawa automatik gua jadi #teamdapur #teambasuhpinggan.  Hahaha


EMak masak lodeh dengan kuah kacang, mmg faveret by lah tu. Ada jgak sambal tumis sebab kalau belah johor (belah abah) makan kuah lodeh dengan sambal tumis..kuih2 pun masih terhidang, by ckap pasal lemang tibe2 terkeluar lemak dari perut dapur. Gua pun hairan. HAhaha. Mcm poket doremon dah dapur emak.




Dah puas makan, gua ajak by lepak kat belakang umah sambil makan buah rambutan. Time tu panas tp tadek lah terik macam selalu. Mula makan berdiri lepas tu duduk atas buah kelapa lepastu gua bersantai. TAk cukup tu, gua  masuk dalam amik tikar by trus landing. Mmg sedal la redup bawah pokok we ols bersantai.



Tengok hubby pun mcm letih sgt drive dr kl, i terus ajak dia rehat kat dalam..bila by  dah lena gua snap pic dia tido dgn bunbun. HaHahaha. Pestime dia tido dengan yumiko.




Malas nak ganggu gua pun borak dengan emak last2 gua yg terlelap. Sedar dah pukul 5 kua bilik dengan rambut serabai lupa hubby ada kat luar. NAsib lah by, tgk la muka future wife yg serabut ni. Muka ni la kene hadap hari2 tau nt. HEHehehe.


LEpas bangun makan nasi plak, ish mmg tak henti makan kalau sesape dtg umah mak ni. . Mmg signature food kalau dtg umah sesiapa pun kawan2 mmg mak masak ikan keli.dah jadi rutin.



Puas bersiap penuhkan aktiviti petik buah rambutan tok by. Seronok tgk by mak abah semua. Aceeee. buah terlalu banyak sampai kami satu keluarga dah tak larat nak makan. sampai sakit tekak engkauu.


belah petang dengan berat hatinya terpaksa gerak ke KL semua. quite jem but Alhamdullilah dah sampai dengan selamatnya.





Tq future husband datang and make time for me and my family... maaf kalau ada terkurang tersillap dari family i.




XOXO,
Mia

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia