fenomena alam : dunia bonus 1 saat.

Eh chuol semua ada tgk berita jam 8.30 pm td ??? 1 dunia dapat bonus satu saat tau. 
Kenapa jadi camtu ? Makna nya 24 jam 1 saat??


YES, KITA DAPAT BONUS SATU SAAT CUMA UNTUK HARI INI 30 JUN 2015


bagaimana ia terjadi?

Faktor-faktor ini boleh menyebabkan putaran bumi sama ada semakin perlahan atau cepat, jadi fenomena saat lompat ini juga bukan sesuatu yang tetap, ia bergantung kepada putaran bumi.


Sebenarnya menurut berita harian, fenomena ini dah 25 kali berlaku sejak tahun 1972 lagi tau. Tapi sekarang baru gua tahu benda ni terjadi. Hehehe

International Earth Rotation and Reference Systems (IERS) yang berpangkalan di Paris dan berfungsi sebagai badan pemantau putaran bumi akan menyeragamkan waktu piawaian dunia (UTC) mengikut kadar putaran bumi yang sebenar. "Walaupun bertambah cuma satu saat dan ramai yang terlepas pandang, namun pertambahan waktu ini memberi kesan kepada industri yang berorientasikan pemasaan kepersisan tinggi- Pegawai Sains Agensi Angkasa Negara, Mohd Zamri Shah Mastor

So , malam ni jam korang akan jadi pelik dan aneh kerana saat akan menjadi 11:59:60 sebelum kembali 00:00:00



So. Malam ni semua pakat stayback k. Hahahaha. Extra 1 saat tu gua nak panjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana memberi kesihatan kepada seluruh ahli keluarga dan orang2 yang gua syg. Muah!



Nak tahu lebih klik kat bawah naaa.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/64419?m=1




Xoxo,
Mia

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia