program latihan khidmat negara . ( part 1 )

idk where to start, or mybe my story tak membantu uols pun but im here to share my experience as a pelatih plkn .. the story begin with .....

my old friend text me, ask me to apply balik plkn . time tu gua apply je . siap anta borang kat zetro lagik . gua pk , habis je belajar gua nak langsai kan tugas pada negara. kang tak pepasal gua turun naik court pasal benda ni. its simple just go, end of month amik elaun.

masa gua apply tu , gua masih praktikal di Majlis Pembandaran Ampang Jaya.. under engineering department. selalu jgak gua kol mak gua ," mak ada tak surat plkn?" dalam hati i was like " jgn lh ada..." . hahahaha. day by day, things that we dont want its happen, by hook or by crook tetap jadi . surat sampai tanpa di undang . one month sebelom gua pergi . i spent two week in kl, sbb tumpang akak gua balik . but the end gua  balik sendiri. hahhaa . pandir overload ...









nidia surat . arghhh . so persiapan pun mula di buat , tp bermula minggu terakhir sebelom gua lapor diri. termasuk medical check up. 

sehari sebelum pergi, he came my home as moral support nak hantar syg dia nih pergi national service.



malam tu gua tak dapat tido nyenyak . maybe neves . or mybe im not ready for national service (ns) . pukul 4 gua dah terjaga . 4.30 am gua tido kat sofa luar .. time is coming,  6.30 kiteorg dah gerak sebab gua kene lapor jam 9.30 am.




ini antara beberapa keping gambar semasa perjalanan.


dan finally , dah sampai .. 🌼

so , masih awal jadi aku lepak dulu kedai luar plkn tu . they ate but not me . i even cant swallow anything !

sesi check beg amik baju pegi bawak uniform berat 10kg tu tak sempat di rakam. okey baju yg di isukan mmg berat nak mati dgn kasut baju seluar tudung baju loreng . pheww. masuk dorm , hambik kau . merah belang2 tgn gua ! grrr. mak ayah tak dibenarkan ikot anak sampai dorm and that makes me so angry. im the first one who came just luckily ada sorang lg girl samasama daftar tp dia sukarela... okay lets be positive, maybe derang nak kita berdikari . okay NOTED .

sorry to say this, some of them pada aku maybe rude .. heylo, im not terrorist . im the one yg korang nak didik and please show me a good sample. show to my parent that you can didik me more than my parent did.

mak abah balik, i felt so lonely. im going to stay here for 2 m and 2 w.
babat said, bila" sorang2 nanti mesti nangis dlm bilik air" ... and was i  like , alah" takkan lah"

the dorm, the prasarana was good . ada public phone. oh ya , my fon awal2 lg dah kene rampas weh.. damn. luckily got public fon and aku bawak byk duit syiling. hahaha

dewan makan ? okey good.
surau ? sgt selesa
toilet ? okay
apa lagi..
pokok pangkal nya for 2 month everything was perfect.

andddd , only farah know that i 21y/o. i ask her to keep it secret. yela it so weird . they must be shocked bila dgr aku 21. beza 4 tahun weyyyy.

and it great . tersimpan rapi sampai ada satu kes yg gua akan cerita NANTI.



END OF PART ONE . #NS



Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia