PLKN PART 2

Hari pertama gua kat sana, gua tido . makan solat tido. makan solat dan terus tido . gua datang 6.12.14. masa intake adalah dari 6.12.14 - 8.12.14 . so 3 hari gua makan solat dan terus tido . gua cuma kua pergi dewan makan dengan farah fatin n nad. okay seriously budak2 dtg gua just tgur yg dekat2 dengan katil gua je. and gua start close dgn sorang budak india muslim . sian sebab dia sorang so aku ajak dia join aku dgn farah nad n nad. then the next day budak katil belah hadapan pulak dtg and aku berkenalan dgn hanna. she nice and bila dah lama kenal masuk air jgak la.

first week semua jurulatih semua kene maki kawkaw punya . ( tp dlam hati jela, hahaha )

aktiviti kat sana sumpah penat. bangun seawal 4.30 pagi. 5.30am yg muslim dah pergi beratur pergi surau. balik surau 6.30am dah ada aktiviti pysical training atau nama horror bg bebudak plkn ialah PT PAGI. dah PT 10 which is lompat bintang 3 kiraan 1.

pukul 7.30am, sarapan pagi dan terus siap dengan pakaian kelas beratur pada pukul 8.15am untuk kira strength dan lapor diri.

sebelum masuk kelas selalu nya ada tontonan video. ( bergantung pada modul . haaa nak tau modul apa dan apa yg kami belajar .. korang kene apply la plkn . hahaha )


in song pulak selama 10minit . kene masuk dan ada dlm kelas sebelom in song habis memekak . hahahaha. well asal masuk kelas je mesti ada sesi perkenalan. memang aku becy ! dan terkantoi la yg aku 21tahun time tuh ! grr..mujur ada mirul. kawan sekolah aku dulu . hehe . tadek la malu sgt.

pukul 10.30am pulak minum pagi. dan 12.30pm is rime for lunchie ! masa ni lah nak rehat dan nak siap2 untuk kawad pulak pada pukul 2.30pm. panas nya tuhan je yang tahu. tapi ini lah tanggungjawab pada negara yg gua perlu galas. walaupun gua yak berperang kami disisi di didik supaya jati diri kami lebih kuad . walaowehhh . hahahahaa

4.30pm adalah waktu minum ptg dan juga riadah . haaa time riadah ni 99.90 % gua cuma lepak makan biskut dgn hanna . hahaha ! hanna is the best partner in crime .

6.30 makan dan siap2 utk solat. 9.30pm rollcall . benda paling gua benci. sebab cikgu2 jan jurulatih akan bebel mcm besok dah tadek ... dan mereka selalu gila amik masa kiteorg lepas tu mula lah kami tak cukup tido.

itu la rutin harian gua di plkn . tp yg tu cuma perkara biasa yg wajib gua lakukan.. lepaslepas beberapa hari kantoi dgn cikgu yg aku umur 21thun,kem komandan mula cri aku kat kelas. hadoi...bila dah lantik ketua squadron, aktiviti makin kusut . hahaha . gua mula buat geng . gua hanna dan zahidah. entah macam mana boleh rapat dgn zahidah aku pun tak tahu . hahaha

masa cek dorm adalah masa paling serabut sekali . semua nak perfect grr. katil kene layout la cadar nak tegang la..menyampah! dan sekali lagi kem komandan dtg dan tanya " kakak mana kakak ?" nak ke taknak mmg aku kene angkat tgn . gila kau mmg dia dah cam aku . kompom kene angkat tangan . dan TARAAA ! almost 1 dorm terkejot sbb tak sgka aku pling tua.


dan cerita sebenar nya ada yg dah tau sebab aku cite dan ada yg satu kelas .

dah bermula lah hidup aku sebagai kakak senior yg masuk air dan di sayangi ramai. hahaha.gua rilek je . kau tayah panggil gua akak mia . kau aku je dah cun. lg akrab kan. tak gitu ? hahahahaha.


adek2 sana pun semua okay . cun cun semua perangai. baik cina india melayu. cuma ada 2 3 kerat je yg degil.

bila dah akrab mula lah bukak cerita masa mula 2 masuk kem . gua dapat nama samaran . nama apa hang tau !?? depa gelar cheq "sleeping beauty" 😂😂😂  pasaipa hang tau ? sebab time depa masuk kerja cheq tidoq ja cheq tak peduli pun depa kua masuk.
hahahhahaha.

apa yg best kat plkn ialah friend . tu je yang best . budak dorm lah paling best. asal malam je si riuh Telur akan ajak "maggie party" . benda ni paling lagend sekali . yg akan marah makan maggie adalah Coco. hahaha . sampai menyorok si Telur sebab dia paling kerap makan meggie . hahahahaha.

kegembiraan gua tak lama .mak abah ptot dtg mggu ketiga. tp di sebabkan banjir teruk di temerloh, derang takdpt dtg . tgh bulan 1 baru derang dtg. encik bofen pun dtg. time tu mmg byk gila barang mak n by bawak. makanan la paling heaven sekli. hahaha. tq semua !

gua bersyukur sbb kem gua, langsung tak terjejas oleh banjir. cuma kawasan di luar je teruk kena. mujur kem kami di tanah dan tempat paling tinggi.

okay lah gais. later sambung. tata

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia