GETAWAY | PLACE REVIEW | 101 DESTINATION PROJECT | LADYBAT : Mia jenjalan ke selangor !

Lai semuaaaa, seperti yg korang pernah baca sebelum ni, gua sangat tegar dengan #101destinationproject . semalam gua berpeluang untuk berjalan bersama Mr FH untuk ke arah selatan . nak tau pergi mana ? Baca dulu.

Mr FH sampai dalam pukul 12.30 dan we ols menuju ke PLUS Highway menghala ke selatan. Tol pertama yg gua lalu ialah tol Sg Besi. Perjalanan dalam 30  - 45 minit dan kami sampai ke tol KLIA. Kos tol cuma rm7.70 ( gua punya perjalanan dr kl).
Dah lepas tol gua jadi teruja jgak sbb byk bill board tepi jalan and then view dia mcm luar negara dengan jerebu bagai so fefeling acah2 cold je kat luar. Hahahaha. Tengah drive tu sempat lagi Mr FH cakap..

' sayang jom sewa 1 billboard letak muka kita..."

Hahahahahaha , mmg gua gelak la. Kos 1 billboard up to 100k . baik beli rumah ! Hehehehehe. Mmg kaya teruk la . sultan pun tak buat perangai camtu.


Tol KLIA 


Waaaa , mmg teruja tau dari luar. Mmg sebijik mcm Johor Premium Outlet !

Tp kecik siked. Heeee

Dah sampai wajib la selfie. Hehehe.





 Lepas dah puas pusing dan selfie gua pun cari atm. Dalam Purse Mr FH ada rm2 whike mine rm9. Hahaahaa. Nasib tol used my TnG. Hahahaha.

Bila puas pusing still tak jumpa atm. Tak puas hati g kat reference board tp masih tak jumpa ! Eh takde atm ke ?? Gua pun pergi tanya. Sekali dr infomation counter tu pandang kiri dongak siked dah ada atm . 2 bijik lagi. Hahahaha. Maybank and Cimb. Yg ni je senang cari. Dalam ni ada meps punya atm jgaj. So make your choise   heee

Dah cocok duit nampak pulak pintu. Ahh Mr FH lambat lagi dah gua jelajah. gua bajet tangga la. Sekali bukak pintu ... Ada Balkoni ! lepak lah kejap. Hehehe. Mmg cantik kalau tak jerebu mmg nampak aeroplane landing. Herm . gua dengar bunyik je.



Baru je egt nak keluar mr FH dah dtg. Haih tau tau je gua kat situ. Pandai cari syg ye ? Hehehehee
 Memang Mr FH jadi photographer lah. Hehehehe

Thankyou love.

We ols trus ke food court sbb kesian kan Mr FH dah lapar. Dia kalau lapar tanak cakap. Pelik perangai. Tp dia tak marah. Cuma tanak ckap mcm kids mogok tak dapat coklat. Mogok . ahahaha. Save air liur maybe. Hikhikhik.
Kat food court tak byk choice . kami order roasted chicken rice. Quite pricey. Rm9.00/plate.
tapi malang nya sebab period pain nak makan pun tak lalu. tengok muka Mr FH pun dah kenyang. auuuu. hahahahaha

dalam MPO ada byk butik tau. yang sempat mata memandang adalah :
  • hush puppies
  • new balance 
  • Nike 
  • Adidas
  • SASA
  • clark
  • beryl's  chocolate
  • Isetan
  • Carlo Rino 
  • Zalora
  • Top Man
  • Cotton On
  • Nixon
  • Best Value Outlet
  • Bonia 
  • Aosics
  • Le Cruesets
  • Lether Avenue
  • Timberland
  • Converse
  • Bally
  • Puma 
  • RipCurl
  • Skechers
  • Triumph
  • Universal traveller
  • Guess 
  • Super Dry
  • Mango
  • Sembonia
  • Dorothy Perkins
  • Ice Watch 
actually banyak lagi butik korang boleh dapatkan Info kat Mitsui Premium Outlet .
we ols masuk kedai mainan ni. saje nak usha Hello Kitty. tetiba Mr FH panggil...

' sayang tengok elsa ni..buruk. takuy by ! '

hahahaha , AKU GELAK JE TGK ELSA VERSI HODOH NI.



Meh gua lanje siked view dari tingkat 2. dua tingkat je tempat ni .





Keapada sesiapa yang nak fetch orang or nak terbang ke mana mana if datang awal boleh simggah dulu kat MPO and no worry sebab ada skrin yang papar time flight landing n fly. 

ada di tingkat 1 dan tingkat 2

pada awal nya nak cari sneakers kat adidas tp yang patut gua beli tu tadek. so, tak dapat lah beli kacut bawuuuu. hehehe.
then masuk zalora , melaram dengan heels pulaks. sekali pakai hambik kau,terus mr FH cakap..

'sayang , by tak suka lah'

sambil sengih sengih takut gua terasa. hahaha



bila cek geleri, baru tahu dia pun pandai selfie. hahaha

okay tak by?

red stilleto !

Mr FH ootd

next we ols singgah butik TOP MAN. Nampak je vest ni gua terus suruh Mr FH try, idk, when frist time nampak vest tu i memang berkenan. but he not really interested .


Bila dah cuba , he also like it. sebab fit dengan badan.


Blazer biru ni pun i also choose for him . Ya Allah really nais weh. cuma bahagian bahu nampak besar siked. handsome nyaaaa.

blazer ni NP : RM 849
after Less : RM 400 ++



Nex butik is Nike. Tapi kena beraturrrrrr . Dalam
Dalam Mitsui Premium Outlet (Mpo) ni ada byk butik. Dan paling menjadi tumpuan ialah NIKE . bukan apa dia mengalu alu kan sistem sepertimana di Japan. Hanya segelintir saje yg dibenarkan masuk utk keselesaan pelanggan. Mmg best tp nak tggu turn masuk dalam tu kemain panjang beratuq tauuuu.


tapi NIKE lagi tak best. tak banyak pilihan dan sale. herm . jom balik lah .

selfish

by godek apa

Engat gua nak terus balik ? next ---> MAIN PLACE



Dalam ni nak g daiso n nak cari kudap kudap je. nothing interesting pun. Tapi ada jumpa NANA artis tu dengan family.perut makin lapar , g mall sebelah lagi. hehe. byk mall kat area umah MR FH ni. sebelum tu sempat beli mask. Mr fh cakap bahaya.


NEXT PLACE ----> ONE CITY SUBANG JAYA


kalau ikotkan One City ni dah byk kali pergi. ni rasa nya dah kali ke 4.hahahaa
tapi saje je nak naik atas lagi. 

hubby to concern bout haze

hazeselfie

muahciked

love love love


aci tak sayang curi pandang?


gaduh ke bincang ?


kalau pergi sini , kene lalu atas cermin kaca sambil pandang bawah .. haaaa. tiap kali gua pergi sini mmg akan ada yg menjerit kegayatan. hahaha. masa ni sumpah gua lupa gua pkai skirt !! selambek ke lalu. mujur mmg pkai sua tight kat dalam. herm :(















NEXT --->  FRADO ABC SHAH ALAM

AHHH , makin lapa perut ni mana tahan. ajak by makan, terus by ajak g frado. mmg order yang paling special lah. hehehe. lama tak pekena fradoo ni .


bayang kan ABC yang banyak ni CUMA RM 4 !!!

MY VIEW

His View

ice cream campur ABC , yumyum

and kalau korang nak tahu ABC FRADOO ni dah pernah masuk jalan jalan cari makan !

hargaaa :)

memang kalau datang shah alam , ABC FRADOO is highly recommended by me ! jangan lupa datang singgah dan post di insta guna hashtag #fromsleepingbeautyblogger . hahahahaha.


 ini sahaja lah yang sempat gua pergi dalam masa setengah hari. keluar pun dah tengah hari . hahahaha.


jangan lupa follow insta gua . klik mia on insta :)
youtube channel : mia on youtube


XOXO ,

Mia














Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia