LADYBAT | CAKE USING WHIPPING CREAM.




HAI , salam jumaat semua . hari jumaat yang mulia ni gua berbaik hati sangad nak share apa yang berlaku semalam. lately gua sangat aktif di blog dan keek. pada siapa yang selalu stalk. i mean my sweet stalker. tq a lot . i think they like me. but they dont know HOW to approach ke apa . so takpe. you gais boleh tgk FN,INSTA, KEEK: miyalamyra
TWITTER & WECHAT : miyalamyra ( Private)

semalam hati ni panas sangad. sampai rasa kurang ajar gila dengan by. den marah an je kalau den bongang. HAHAHA. 
so sebab panas hati sangad, gua terus g dapur teruskan hajat nak buat kek. malas cerita byk. bahan semuaaa ada.


bahan mudah :
1 . kek marble ( kos rm 5)
2.jem buahan ( kos rm 4 di giant)
3. whipping cream non diary ( rm 13 1 liter DI PASARAYA HERO)
4.coklat chip ( rm 6, pasaraya HERO)
5. buahan ( around rm10)

TOTAL : RM 38


okey sambung xerita balik..gua capai kek, cari pisau potong je dua kek tu.




mcm ni haa. potong pun senget. kihkihkuh

The next step is, gua filling kan dengan jem straberry. ini kek marble so senang jela nak potong. but weakness dia , kek ni keras. hehe

filling tu biar penuh, baru lazat


Tak cukup dengan jem strawberry gua taburkan coklat chip. so yummy !


tapi rasanya still siked

Last but not least, tutup balik kek tu. mcm figure kat bawah ni


tutup biar kemas. 

alamak, gua tadek pulak pic masa putar krim. herm. tapi takpe. whipping krim ni apa yang gua tahu dia boleh kembang up to 2 or 3 time dr kuantiti biasa. so kalau guna secawan tu dah banyak sangad. gua buat se suku mangkuk tu aje. tu pun dah boleh cover marble kek tu.
putar je krim tu. ekceli dari pandangan pun kita dah tau . krim tu dr cecair dia akan kental jadi krim. dalam 5- 7 minit jgak lah. 

AMARAN !!
(SILA BACA DALAM KEADAAN JERIT SEDIKIT)
JGN PUTAQ TERLALU LAMA TAKUT NT KRIM TERLALU KENTAL SAMPAI TAK BOLEH NAK SPREAD ATAS KEK. 

tip ladybat : kalau nak letak pewarna, putar dulu agak agak dah jadr krim letak pewarna putar lagi sampai krim tu kental . tp jangan kentakl sangad tau. babab kang ! lepas tu krim tu letak dalam peti ais dalam 5 - minit. bia dia stabil.

SO, hasilnya seperti di bawah. saje choose kale baby blue. sukaa weh !



done piping

setel piping krim, gua letak balik dalam peti ais dalam 3 -5 minit. nak bg krim keras siked. ( terpulang step ni nak ikut ke tak)

hias dengan buahan kegemaran korang

tantaraaaa ni lah hasil nya

jemput makan. 

so itu je la story kali ni . hari ni gua bawak pergi site, tgk tgk licin aje. sedap sangat kot. HAHAHA, balik no buat tok bie pulak. hiks


 kalau nak tgk video best boleh klik link purple tuuu.
mia buat video comel.


happy watching.

XOXO
Mia

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia