WELCOME 2020

" AKHIRNYA TAHUN KERETA TERBANG DAH SAMPAI ... "

hahaha apo lah mana datang nya kereta terbang ingat Harry Potter ke ? tu pun siap ada majic tau . Salam 2020 buat pembaca sekalian . aku harap kalian capai target tahun lepas . kalau tak capai boleh lah sambung usaha tahun ni okey ! hehehe

jom kita recap perjalanan i sepanjang 2019 ...

1. Berkahwin Pada Umur 26 tahun
aku rasa semua pun dah tau , tapi keputusan untuk aku berkahwin ni adalah suata keputusan paling besar dalam hidup aku . tak semudah orang lain , perjalanan aku berliku . kenal suami 7 tahun baru berkahwin . ramai tanya kenapa amik masa lama ? sbb suami aku sgt optimis . ye dia mmg ada impian yg sama dengan aku tapi nak berkahwin bukan suatu yang mudah dia kena sedia mental dan fizikal . saat dia amik keputusan nak berkahwin dia dah stabil , makna kata sepanjang aku kahwin dengan dia ni semua cukup lengkap . alhamdullilah . esok2 nk cari laki cari yang bukan boleh cari 20k waktu hantaran tp yg mampu bg nafkah dan tunaikan tanggungjawab . apa pun alhamdullilah aku bangga dengan suami aku. yang mana kurang siked2 tu sama2 baiki . In Shaa Allah .

2. Tinggal serumah dengan suami
Dua bulan setengah aku berjauhan dengan somi . even shah alam - ampang tp kos jgak suami aku nak ulang alik. akhirnya aku dpt transfer prgi Hq kat Puchong , suami terus cri rumah kat puchong . cuma jauh siked lah hubby nak g kerja tp demi bini dia yg comel ni dia relakan . HAHAHA

3. Fully Furnish Home
Dalam masa 8 bulan aku dan laki aku berjaya fullkan rumah dengan perabot penting . rasa mcm tak caya je . hahaha , dr first masuk rumah suami dah nekad mcm mana pun bahagian hias rumah mesti kena setel dalam tahun 2019 jgak. and surprisingly mmg tercapai . ada jgak perabot yang mertua bg sbb derang tukar baru ( rak tv & katil single double ), ada yg mertua belikan  mcm katil queen . electrik appliance 100% hubby sponsored . hehe . yang best part dr takde dalam plan nak cat kami dapat cat dua ruang ( bilik / ruang makan  ) . boleh ckap sangat puas hati dengan rumah sewa . suami selalu pesan even rumah sewa biarlah janji kita selesa !

4. Pandora 916
ni paling aku tak sangka . dalam aku merancang aku egt takkan dapat . duit ada tp aku ada hal lain untuk nak digunakan . pandora ni halus tp modal keras tambah2 skrg ni emas tgh mencanak naik.
tapi kalau dah minat ku gagahi jua ! hehe pandora im done !

Banyak lagi perkara yang berlaku dalam hidup aku tp yg highlight yang aku nak remember sampai bebila .

semoga tahun ni aku dpt capai perkara yang lebih indah.


                                                                      xoxo
                                                                   Miya La Myra



Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia