JUMANJI 2017 | REVIEW : BERBALOI ATAU TIDAK ?






Fuh , rasa macam lama sgt tak review movie . last movie was Train To Busan. tapi kali ni mia nak review tentang movie baru : JUMANJI 2017 . nak tau best ke tidak ? baca sampai habis .

My summary :

4 orang pelajar dengan kelaku yang aneh dan nakal telah di tahan akibat kesalahan-kesalahan berbeza. mereka ditempatkan di Stor dimana mereka perlu menghabiskan kerja seperti mengemas majalah. Akan tetapi salah seorang daripada mereka terjumpa alat pemainan elektronik dan mula untuk bermain. seorang demi seorang mula memilih karakter tapi salah seorang tidak mahu ikot serta, setelah di asak akhir nya mereka semua mula bermain dan seorang demi seorang mula ghaib dan disedut didalam game tersebut !

setibanya di alam maya permainan tersebut mereka 100% telah masuk dan bertukar mengikut karakter yang dipilih . dengan berbekalkan 3 nyawa tanpa mereka sedar , pelbagai konflik berlaku antara mereka yang akhirnya membazirkan nyawa mereka sendiri !

kehadiran mereka disana lebih mengejutkan apabila misi mereka yang sebenarnya bukan shaja untuk menghabiskan game tersebut tapi menyelamatkan pemain yang telah 20tahun terperangkap dalam game tersebut !

berjaya atau tidak mereka , korang kena lah pergi tengok. hihihihi.


First impression mia was like " peh mesti syok gila " sbb mia dah pernah tgk jumaji yang lama . tapi disebabkan skrg dah kira zaman moden , banyak benda yg cuba dimodenkan . Kalau dulu Jumanji ni game dia ala2 dam pakai papan segala, tapi kali ni , masih ada papan tu tapi dah bertukar jadi kotak and dalam kotak tu ada pita tape. kalau dulu , pemain masih dibumi cuma haiwan dan org2 pelik yang keluar dari papan mainan tp skrg pemain di sedut dan dibawa ke bumi JUMANJI ! 

untuk rate jumanji 2017 adalah 6 / 10 . yang lama lebih menarik dan thrill. ada juga aksi kelakar dan menarik . sesuai utk tontonan bersama keluarga .

Jumanji 2017 ditayangkan awal di semua panggung sekarang. paling last sekali GSC pada 21/12/17 . cepat2 pergi tengok dan nilaikan sendiri !


xoxo , 
mya





Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia