Beauty and The Beast : Wajib Tengok !! | Mya Review Movie






 Hi hi hi . Assalamualaikum semua . 
Finally dapat jugak tengok cerita beauty and the beast semalam di TGV Sunway Velovity Mall .
Well , cerita princess ni mmg kegeamaran i tau  ! al maklum lah suka nau nau berangan nak jadi princess kan . hehehe .

Sebelum Beauty and The Beast ni lepas masuk ke pawagam malaysia , pihak LPF amik keputusan untuk menapis beberapa adegan yang dikatakan berkaitan dengan LGBT . Mana2 negara ada peraturan sendiri kan. Pada i kalau benda tu bagus just do it . 

okey jom layan siked Summary Beauty and the beast ni ..

bermula dengan sebuah kawasan istana yang aman damai , seorang ahli sihir datang utk meminta tempat perlindungan telah menyihir putera raja , manakala di kawasan kampung berdekatan ,belle seorang gadis ulat buku yang di pandang pelik oleh orang kampung . Belle seorang yang berpikiran luas dan sgt gemarkan bunga ros. di besarkan oleh seorang ayah yang penyayang.

Pada suatu hari sewaktu ayahnya bekerja diluar, hujan ribut telah melanda and petir telah menyambar dan menyebabkan lalu yang biasa dilalui di tutup oleh pokok yg jatuh.. Si ayah , tanpa berpikiran panjang telah mengubah haluan lain. di situ bermulalah kejadian sehingga si ayah di tangkap oleh si beast !

kerana kasih terhadap seorang ayah , belle telah menukarkan diri nya menjadi tahanan si beast. bermula lah adegan dimana 1 orang pun tidak percaya belle telah di tahan oleh Beast. Goston , jejaka yang sangat meminati Belle telah bersetuju untuk membantu Belle tetapi akhirnya menganiaya Maurice , ayah kepada si cantik Belle.

dapat ke tak belle selamat dari beast yang garang tu ? 

kena lah pergi tgk sendiri ., i sampai 2 kali nangis sbb sedih. terkenangkan batapa sayang nya anak dia kepada ayah . banyak jga moment sweet dan kelakar !


APA YANG MEMBUATKAN ORANG " CEMUIH " TGK BEAUTY AND THE BEAST ??


cakap siked laguuu .. 2 3 minit nyanyi .. nak ckap nyanyi .


tu orang tak suka . hahhhahahaha . dah ala2 musikal.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RATE ??

 i rate .... 9.5 / 10 
 Cuma tak dapat  terima terlalu banyak nyanyi . hahaha


korang semua kena tengok sbb mmg best gila !











GENRE: Fantasy, Romance,Musical
RUNNING TIME: 130 Minutes
RELEASE DATE: 30 Mar 2017
STARRING: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Emma Thompson, Kevin Kline, Ian McKellen, Ewan McGregor, Josh Gad, Stanley Tucci
SYNOPSIS: The live-action version of Disney`s "Beauty and the Beast", based on a fairy tale of the same name by Jeanne-Marie Leprince de Beaumont, is about a prince who is cursed by a witch and turned into an ugly beast. Belle, a beautiful bookworm, is the one who will break the spell for him.
DISTRIBUTOR: Walt Disney Pictures

Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia