Train To BUSAN | filem wajib tonton 2016 ! | Filem Review



Pada mereka yang masih berkira kira nak tengok movie apa dengan bajet rm15 , tolong lah tengok movie INI !

sinopsis aku sendiri :
Mengisahkan tentang keinginan seorang anak kecil yang mahu bertemu ibunya yang berada di daerah Busan pada harijadinya. Bapanya seorang pengurus amanah saham terlalu sibuk akhirnya mengalah dan membawa anak nya ke Busan dengan menaiki keretapi laju KTX.

Dalam perjalanan , Su an ( anak ) ternampak manusia pelik yang menyeram kan bertidak begitu agresif di luar keretaapi . ketika dia nak cakap kat ayah nya , ayah nya sudah mula tidur lalu dia batalkan niat dia ..

Dalam tidak sedar virus yang mula merebak itu ada di dalam gerabak mereka ! pelbagai adegan kecut perut dan ngeri berlaku di sepanjang perjalanan sehingga mereka terpaksa berhenti di 1 stesen di mana pihak berkuasa telah cuba menyekat kesemua wabak .

Malangnya , wabak / virus tersebut telah menyerang KESEMUA askar askar yang di tugaskan. Masa ni makin ramai manusia yang terkorban demi menyelamatkan diri. Dan ada juga di antara mereka mementingkan diri sehingga menyebabkan kematian orang lain.

.  . . . . . . .  . . .  . .


Siapa yang terselamat ?
siapa yang tinggal dan sampai ke Busan ?
dapat kah Su an berjumpa dengan ibunya ?

semuanya korang akan tahu bila dah tgk cerita ni . Cerita ni mmg byk sgt nilai murni and tak tipikal cerita zombi yang asal jumpa zombi je tembak pakai sniper lah gun lah . kebanyakannya guna taktik halus untuk loloskan diri dari zombie tersebut .

so , 5 BINTANG untuk cerita nih !

pasaipa ?

1. cerita dia best
2. hero dia aku kenal , mmg sweet 
3. perempuan mengandung dapat kuasa kuda boleh berlari
4.tak da terkejutkejut sgt mcm cerita hantu .. 
5. jalan cerita dia tergantung buat aku maki director dia.

so pada siapa yang tak pi tengok lagi pi ajak bofen gefen g tgk cerita korea ni ... mmg best okey . sis suka !

nak tengok thriller Tekan Sini !




Share:

0 Whats my QTpie says...

PERINGATAN !!!

Blog ini adalah blog peribadi yang di tulis berdasarkan pengalaman mia sendiri. Apa-apa yang boleh mendatangkan keraguan sila rujuk kepada yang lebih ARIF. Blog ini sama sekali tidak berkait dengan mana mana individu selagi NAMA individu tersebut tidak dinyatakan.

Kesemua entry berkaitan dengan perubatan , supplement dan skincare adalah 100% testimoni sendiri dan mia hanya share testimoni asal dr syarikat terbabit.

xoxo,
Mia